Spotkanie z samym sobą jest najważniejszym spotkaniem w życiu

Magda Tulli

Pierwsza wizyta

Rozpoczęcie terapii poprzedzone jest konsultacjami, na których terapeuta wraz z Pacjentem przyglądają się zgłaszanym kłopotom i wyznaczają najlepszą formę pomocy.

Nurt psychoterapii

W naszym zespole znajdziesz specjalistów pracujących w różnych podejściach terapeutycznych: psychodynamicznym, systemowym, poznawczo-behawioralnym, humanistycznym.

Każde z tych podejść odpowiada różnym potrzebom terapeutycznym. Korzystamy również ze wsparcia lekarzy psychiatrów, dobierając najoptymalniejsze leczenie dla Ciebie.

Dla kogo?

Jeśli odczuwasz cierpienie z powodu:

  • Trudności w budowaniu dobrych, szczęśliwych relacji z innymi ludźmi, z partnerem/ką.
  • Przeżywasz nadmiernie opinię innych ludzi.
  • Odczuwasz, że inni ludzie Cię nie rozumieją, są do Ciebie wrogo nastawieni, odrzucają Cię.
  • Myślisz o sobie negatywnie. Twoje poczucie wartości jest zaniżone.
  • Odczuwasz brak energii na różne aktywności, nawet na te, które do tej pory Cię cieszyły.
  • Masz kłopoty ze snem, jedzeniem.
  • Męczą Cię natrętnie różne myśli.
  • Przeżywasz silną zależność od innych.
  • Reagujesz w sposób niezrozumiały dla siebie np. płaczem, agresją.
  • Odczuwasz lęki.

Co nas wyróżnia?

doświadczenie → każdego dnia kilkanaście osób powierza nam swoje kłopoty,

skuteczność → nasza praca jest pod stałą superwizją, co oznacza, że jest nadzorowana, co sprawia, że jesteśmy efektywni,

pasja → z którą pracujemy

misja → Psychoterapia jest dla nas nie tylko pracą, ale również pasją. Towarzyszenie ludziom w zmianie nadaje sens naszej pracy.

Jesteśmy najprężniej rozwijającym się Ośrodkiem w Białymstoku.

Nie przejmuj się, że Twoje dzieci Cię nie słuchają, przez cały dzień Cię obserwują.

Od czego zacząć?

Dzieci (3-15lat)

Zaczynamy od konsultacji rodziców/ opiekunów prawnych z psychologiem/ psychoterapeutą. Zadaniem tego spotkania jest zebranie wywiadu i rozeznanie się w kłopocie jaki zgłaszają opiekunowie.

Następnie odbywa się spotkanie/spotkania psychologa z dzieckiem, których celem ma być przekazanie rodzicom i dziecku planu pomocy.

Młodzież (16-18lat)

Zaczynamy od konsultacji, na którą zapraszamy nastolatka z rodzicami. Po jednym lub dwóch spotkaniach, psycholog proponuje plan pomocy.

Jaki może być plan pomocy?

  • Psychoedukacja rodziców/ opiekunów w celu poradzenia sobie ze zgłaszanym kłopotem.
  • Psychoterapia dziecka lub inne oddziaływania terapeutyczne względem dziecka: grupa terapeutyczna, trening umiejętności społecznych, dalsza diagnoza itd. Może się okazać, że dziecko zostanie przekierowane do innego specjalisty.
  • Potrzeba konsultacji lekarskiej.

Po pierwszym spotkaniu może również zostać podjęta wspólna decyzja o tym, że: rodzice potrzebują pomocy terapeutycznej dla siebie w formie PSYCHOTERAPII INDYWIDUALNEJ, PSYCHOTERAPII PARY lub PSYCHOTERAPII RODZINNEJ.

Co nas wyróżnia?

doświadczenie → każdego dnia kilkanaście osób powierza nam swoje kłopoty,

skuteczność → nasza praca jest pod stałą superwizją, co oznacza, że jest nadzorowana, co sprawia, że jesteśmy efektywni,

pasja → z którą pracujemy

misja → Dziecko, rodzina, która ma odwagę przyjść zmierzyć się z kłopotem jest dla nas największą wartością.

Czyż mógłby zaistnieć większy cud aniżeli ten, co zdarza nam się w chwili, kiedy patrzymy sobie nawzajem w oczy?

Dla kogo?

Bycie w związku to jedno z najbardziej złożonych zadań życiowych. Bliska relacja przynosi spełnienie ale też w drodze życia zdarzają się trudności, które prowadzą do kryzysu.

Jeśli w Twoim związku piętrzy się od konfliktów, nieporozumień oraz jest to źródło konfliktu, terapeuta par czeka właśnie na Was. Jeśli przeżywacie kłopoty w komunikacji, narastają frustracje, życie seksualne nie układa się, występuje kłopot ze zrozumieniem potrzeb, wyborów partnera, lub dojdzie do zdrady może to świadczyć o potrzebie podjęcia pracy terapeutycznej.

Podczas takiej wspólnej psychoterapii para ma możliwość przyjrzeć się historii swojego związku i zastanowić nad tym, czego objawem mogą być ich aktualne trudności. Psychoterapia to pierwszy krok w kierunku dobrej zmiany.

Od czego zaczynamy?

Początkowo para zgłasza się na konsultacje, których celem jest przyjrzenie się zgłaszanym kłopotom jak i dobranie najlepszej metody pracy. Czasem wskazane jest podjęcie równoległej pracy w procesie indywidualnym.

Terapeuta spotka się z parą raz w tygodniu lub raz na dwa tygodnie, na 1 lub 1,5 godziny.

Ile trwa terapia?

Odpowiedź na to pytanie nigdy nie jest pewna. Gdyż długość pracy nie zależy od ilości spotkań ale od poprawy w założonych celach.

Celem terapii jest zrozumienie natury i przyczyny konfliktu, pomoc w lepszym wzajemnym zrozumieniu, poprawa komunikacji oraz indywidualny rozwój uczestników. Co zaowocować ma satysfakcją i zadowoleniem w przeżywanej relacji.

Co nas wyróżnia?

doświadczenie → każdego dnia kilkanaście osób powierza nam swoje kłopoty,

skuteczność → nasza praca jest pod stałą superwizją, co oznacza, że jest nadzorowana, co sprawia, że jesteśmy efektywni,

pasja → z którą pracujemy

Ojciec dał mi najcenniejszy prezent, jakim można obdarować dziecko. Uwierzył we mnie.

Co to?

Terapia rodzinna opiera się na założeniu, że rodzina jest jak system naczyń połączonych, tzn. kiedy jeden z członków rodziny ma problemy, odbijają się one na jego najbliższych, a to z kolei przyczynia się to powstawania nieporozumień i konfliktów.
Terapia rodzinna jest formą terapii, której celem jest odnalezienie źródła kryzysu, nazwanie go a następnie ustalenie sposobów na jego pokonanie oraz odbudowanie więzi pomiędzy poszczególnymi członkami rodziny. Służyć ma temu cykl spotkań, w których uczestniczą m.in. rodzice, dzieci i terapeuci.

Na czym to polega?

Spotkania mają charakter rozmowy pomiędzy terapeutą/terapeutami a rodziną. Czasami w trakcie terapii okazuje się, iż istnieje konieczność poprowadzenia części spotkań tylko z dzieckiem / dziećmi lub samymi rodzicami. Czas trwania psychoterapii jest uzależniony od problemu, każdorazowo jest negocjowany między terapeutą a klientami.

Ile to trwa?

Aby w rodzinie doszło do zmiany, potrzeba co najmniej kilku spotkań, jednak ich liczba uzależniona jest od postępów w terapii. Najczęściej pierwsze 2-3 spotkania mają charakter konsultacyjny i służą przede wszystkim rozeznaniu się w sytuacji rodzinnej, określeniu potrzeb rodziny oraz ustaleniu celów terapeutycznych i zawarciu kontraktu. Częstotliwość spotkań ustalana jest indywidualnie. Czas trwania jednego spotkania zazwyczaj wynosi ok. 75-90 min. W terapii powinna uczestniczyć cała rodzina, wtedy jej efekty są najlepsze.

Dla kogo?

Terapia rodzinna wskazana jest w sytuacjach, gdy:

  • rodzina przeżywa trudną, kryzysową sytuację lub boryka się z traumatycznym wydarzeniem, np. śmierć bliskiej osoby, utrata pracy, separacja, rozwód, zmiana otoczenia, poważna choroba itp.,
  • dziecko cierpi z powodu zaburzeń emocjonalnych lub rozwojowych, sprawia trudności wychowawcze,
  • członkowie rodziny mają trudności z rozpoznaniem swoich potrzeb, brakuje im bliskości, zrozumienia, wsparcia,
  • jeden z członków rodziny przejawia problemy natury emocjonalnej czy osobowościowej, które rzutują na pozostałych powodując u nich cierpienie (np.uzależnienie od alkoholu, narkotyków, nieumiejętność radzenia sobie ze stresem,itd.),
  • jeden z członków rodziny choruje (np. anoreksja, bulimia, depresja, zaburzenia lękowe) i owa trudność zakłóca funkcjonowanie całej rodziny,
    funkcjonowanie osoby wymagającej pomocy psychologicznej czy psychiatrycznej wpływa na relacje pomiędzy wszystkimi członkami rodziny, a także rodzina ma istotny wpływ na powodzenie indywidualnego procesu terapeutycznego,
  • członkowie rodziny nie umieją się ze sobą porozumieć, wzajemne rozmowy często kończą się kłótniami, oskarżaniem, wzajemnym ranieniem,
  • napięte są relacje między rodzicami, które odbijają się na dzieciach, przez co zaczynają one np. sprawiać problemy wychowawcze,
  • rodzice podejrzewają, że coś złego dzieje się z dzieckiem (np. zmiana zachowania u dziecka, izolacja od bliskich czy rówieśników, pogorszenie ocen w szkole, wagary, konflikty rówieśnicze) i trudno im sobie z tym poradzić.

Życia nie można wybrać, ale można z niego coś zrobić.

Co to?

Założeniem psychoterapii grupowej jest to, że indywidualne trudności, powstałe w trakcie naszego życia, znajdują swój wyraz w grupie terapeutycznej, w relacjach z jej uczestnikami, z całą grupą i z prowadzącymi psychoterapeutami. Mogą być w niej ponownie przeżywane, ale przede wszystkim poddane refleksji i rozumieniu.

Grupa staje się miejscem poznawania siebie, innych ludzi i naszych związków z nimi. Dzięki uczestnictwu w grupie możemy uswiadomić sobie wzorce kontaktowania się z ludźmi, sposoby budowania z nimi relacji oraz trudności, które uniemożliwiają nam satysfakcjonujące więzi. Grupa terapeutyczna sprzyja poszerzeniu i pogłębieniu samoświadomości, zwiększaniu odpowiedzialności i możliwości wyboru, co może stać się bodźcem do zmian i własnego rozwoju.

Od czego zaczynamy?

Początkowo należy zgłosić się na konsultację, gdzie wraz z terapeutą zostanie omówiona słuszność podjęcia terapii grupowej lub zostanie wskazana inna metoda pracy.

Ile trwa terapia?

Sesje grupowe trwają półtorej godziny i odbywają się dwa raz w tygodniu. Grupa będzie liczyć maksymalnie 10 osób. Rozpoczęcie terapii grupowej poprzedzone jest konsultacją indywidualną, która służy diagnozie, zdefiniowaniu obszaru trudności i przygotowaniu do rozpoczęcia psychoterapii grupowej.

Dla kogo?

  • dla osób dorosłych, które mają kłopoty w relacjach i chcą zmienić sposób swojego funkcjonowania w tym obszarze
  • dla tych, którzy doświadczają lęku, wstydu i onieśmielenia w sytuacjach społecznych
  • dla cierpiących z powodu depresji, nerwicy, niechęci do życia, utraty sensu lub samotności
  • dla osób chcących poszerzyć i pogłębić samoświadomość swoich reakcji na kontakt z innymi
  • dla osób z zaburzeniami odżywiania

Doświadczenie jest najlepszym nauczycielem.

Dla kogo?

Trening umiejętności społecznych jest formą zajęć przeznaczoną dla dzieci z szeroko rozumianymi trudnościami w interakcjach społecznych. Poprzez trudności te rozumiemy m.in. wycofanie społeczne, kłopoty w inicjowaniu i podtrzymywaniu relacji społecznych, brak umiejętności wyrażania własnego zdania, trudności w rozpoznawaniu i wyrażaniu swoich emocji i potrzeb w sposób skuteczny a także akceptowalny społecznie.

Istotą treningu jest korygowanie zachowań niekonstruktywnych a także nabywanie nowych umiejętności, co odbywa się dzięki odpowiednio zorganizowanemu środowisku, które spełnia rolę psychoedukacyjną, korekcyjną jak i terapeutyczną. Trening opiera się na rozwiązywaniu problemów, z którymi na co dzień stykają się uczestnicy. Poszczególne sytuacje są dyskutowane, szukane są możliwe rozwiązania, a wreszcie doskonalone są zachowania uznane za najlepsze. Poddawanie się treningowi prowadzi do tego, że ćwiczone zachowania lub też całe ich sekwencje stają się nawykowymi.

Do udziału w treningu zapraszamy dzieci z deficytami w zakresie komunikacji społecznej m.in:

  • nie radzące sobie z trudnymi emocjami takimi jak: złość, lęk, wstyd, smutek itp.
  • mające trudności w nawiązywaniu kontaktów z innymi ludźmi,
  • mające trudności w utrzymaniu relacji koleżeńskich,
  • mające trudności w adaptacji do nowych sytuacji,
  • potrzebujące zmiany zachowań niepożądanych na zachowania akceptowane społecznie w bezpiecznym i pełnym akceptacji środowisku,
  • potrzebujące miejsca do rozwoju poczucia własnej wartości oraz poczucia sprawczości w atmosferze wsparcia i życzliwości,
  • z diagnozą ZA, ADHD, dzieci nieśmiałe, mające kłopoty z przestrzeganiem norm społecznych.

Cele?

Celem zajęć jest wyposażenie dzieci w praktyczne umiejętności, które będą mogły zastosować poza grupą. Dzieci uczą się głównie poprzez zabawę i ćwiczenia praktyczne. Nabywają wiadomości na temat emocji, nowych zachowań, w sposób dostosowany do swojego wieku.

W kilkuosobowych grupach, uczestnicy uczą się jak współdziałać ze sobą, być wrażliwym na uczucia innych, wymieniać się poglądami i informacjami z poszanowaniem drugiej osoby. Poprzez wzajemne oddziaływania, rozwijają samoświadomości własnych uczuć i potrzeb, ucząc się zarazem asertywnego sposobu komunikacji własnych emocji i myśli.

Zdobyta podczas spotkań wiedza oraz umiejętności, poprawiają nie tylko funkcjonowanie w społeczeństwie i rożnych sytuacjach społecznych, ale również wpływają na poprawę relacji uczestnika z otoczeniem oraz rozwijają zdolność do prawidłowego postrzegania i rozumienia własnych zachowań i emocji.

Grupa wiekowa: od 5-18 r.ż.

Czas trwania:
zajęcia odbywają się raz w tygodniu i trwają 60 min; przewidziany czas trwania programu to 6-9 miesięcy

Organizacja:
małe grupy 4-6 osobowe.

Szczegółowy pogram zajęć dostosowany jest do indywidualnych potrzeb uczestników zajęć. Spotkania z rodzicami będą się odbywały w momencie zaistnienia takiej konieczności

Aktualności odnośnie TUS:

Pomocni Ośrodek Psychoterapii Dzieci Młodzieży Par i Dorosłych | Facebook

Nasze życie jest takim, jakim uczyniły je nasze myśli.

Jeżeli masz problem z opanowaniem agresji, a napięcie rozładowujesz w niekontrolowany i nieakceptowalny społecznie sposób; jeżeli Twoje zachowanie prowadzi do problemów interpersonalnych, wyrzutów sumienia, a także poczucia bezsilności, to zapraszamy na trening zastępowania agresji.

TZA realizowany jest w 3 modułach:

  • Trening umiejętności prospołecznych
  • Trening kontroli złości
  • Trening wnioskowania moralnego i wartości.

Co osiągnę?

W trakcie treningu uczestnicy:

  • Uczą się kontroli trudnych zachowań
  • Poznają nowe sposoby unikania kłopotów w relacjach społecznych
  • Ograniczą zachowania agresywne wobec najbliższych
  • Podniosą poziom samooceny i samoświadomości
  • Zaczną bardziej świadomie wybierać sposoby działania
  • Będą lepiej przewidywać skutki swoich zachowań

Jeżeli masz problem z opanowaniem agresji, a napięcie rozładowujesz w niekontrolowany i nieakceptowalny społecznie sposób; jeżeli Twoje zachowanie prowadzi do problemów interpersonalnych, wyrzutów sumienia, a także poczucia bezsilności, to zapraszamy na trening zastępowania agresji.

Organizacja

Trening trwa ok 6 miesięcy; spotkanie raz w tygodniu 1-1,5 godz. pracy.

Jak zacząć?

Przed rozpoczęciem konieczna jest konsultacja: wizyta rodziców(zebranie wywiadu) oraz wizyta dziecka.
Rozpoczynamy po zebraniu się grupy.

Zostaw wiadomość